Αναγνώστες

Τετάρτη 31 Μαΐου 2017

2 χρονος Κινητήρας



Ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης χρειάζεται τις εξής φάσεις για να λειτουργήσει: εισαγωγή μείγματος, συμπίεση, ανάφλεξη-εκτόνωση, εξαγωγή καυσαερίων. Δηλαδή, έχει τέσσερις φάσεις οπωσδήποτε. Σε έναν τετράχρονο κινητήρα, αυτές οι φάσεις διαχωρίζονται πλήρως. Αν, όμως, γίνουν σε δύο χρόνους, τότε ο κινητήρας ονομάζεται δίχρονος και έχει κάποια σημαντικά πλεονεκτήματα, αλλά και εξίσου σημαντικά μειονεκτήματα, τα οποία οφείλονται ακριβώς σε αυτή την ιδιαίτερη φύση του. Ας δούμε, όμως, πρώτα πώς αυτές οι τέσσερις φάσεις γίνονται μόνο σε δύο χρόνους, δηλαδή πώς λειτουργεί ένας δίχρονος κινητήρας εσωτερικής καύσης.
1ος χρόνος: Ο κύλινδρος έχει γεμίσει με καύσιμο μείγμα από τον προηγούμενο κύκλο. Το μείγμα αυτό έχει συμπιεστεί και το έμβολο βρίσκεται στο άνω σημείο της διαδρομής του (Άνω Νεκρό Σημείο ή Α.Ν.Σ.). Η ανάφλεξη γίνεται λίγο πριν, ώστε όταν το έμβολο φτάσει στο Α.Ν.Σ., η πίεση των αερίων να είναι η μέγιστη. Λόγω της αύξησης της πίεσης, το έμβολο αρχίζει να κινείται προς τα κάτω, σπρώχνοντας το στροφαλοφόρο. Στο δίχρονο κινητήρα δεν υπάρχουν βαλβίδες, αλλά θυρίδες στο πλάι του κυλίνδρου, οι οποίες κλείνουν από το ίδιο το έμβολο.
Καθώς το έμβολο κινείται προς τα κάτω, ελευθερώνει πρώτα τη θυρίδα εξαγωγής, οπότε τα καυσαέρια αρχίζουν και κινούνται προς τα έξω. Σχεδόν την ίδια στιγμή ελευθερώνει και τη θυρίδα εισαγωγής, όπου αρχίζει να εισέρχεται νέο μείγμα στον κύλινδρο. Αυτό το νέο μείγμα σπρώχνει τα καυσαέρια στην εξαγωγή (σάρωση).
2ος χρόνος: Το νέο καύσιμο μείγμα έχει σπρώξει τα καυσαέρια της καύσης έξω από τον κύλινδρο. Ο κύλινδρος είναι γεμάτος με νέο μείγμα και το έμβολο αρχίζει να κινείται προς το Α.Ν.Σ., κλείνοντας τις θυρίδες εισαγωγής και εξαγωγής. Το μείγμα παγιδεύεται μέσα στον κύλινδρο και αρχίζει να συμπιέζεται. Λίγο πριν το έμβολο φτάσει στο Α.Ν.Σ., γίνεται η ανάφλεξη και ένας νέος κύκλος ξεκινά από την αρχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου